Qashqai J12: E-Power System ausgefallen

Nein, warum? Der Defekt am Generator des Typs A ist weder funktions- noch sicherheitsrelevant. Der Fehler, welcher gemeldet wird, gaukelt einen Isolationsfehler vor, welcher aber überhaupt nicht vorhanden ist, da die Sensoren im Generator ein falsches Ergebnis liefern. Es ist also nicht der Generator an sich in seiner Grundfunktion defekt, sondern lediglich dessen Überwachungssensorik. Und da gibt es keine Rückrufaktion. Da gibt es nicht mal einen internen Wartungsrückruf, also Behebung des Problems beim nächsten Werkstattbesuch. Das wäre auch viel zu aufwändig und erst recht viel zu teuer, bei allen Einheiten, die vor März 2023 produziert worden sind, den Generator zu tauschen. Aufwand pro Stück: Mehrere Tage Arbeit und Kosten von rund 20.000 Euro. Das wird nur gemacht, wenn der Fehler tatsächlich auftritt.
 
Nein, warum? Der Defekt am Generator des Typs A ist weder funktions- noch sicherheitsrelevant. Der Fehler, welcher gemeldet wird, gaukelt einen Isolationsfehler vor, welcher aber überhaupt nicht vorhanden ist, da die Sensoren im Generator ein falsches Ergebnis liefern. Es ist also nicht der Generator an sich in seiner Grundfunktion defekt, sondern lediglich dessen Überwachungssensorik. Und da gibt es keine Rückrufaktion. Da gibt es nicht mal einen internen Wartungsrückruf, also Behebung des Problems beim nächsten Werkstattbesuch. Das wäre auch viel zu aufwändig und erst recht viel zu teuer, bei allen Einheiten, die vor März 2023 produziert worden sind, den Generator zu tauschen. Aufwand pro Stück: Mehrere Tage Arbeit und Kosten von rund 20.000 Euro. Das wird nur gemacht, wenn der Fehler tatsächlich auftritt.
ok.......dann hat man nur eine Fehlermeldung die nie zu einem Fehlverhalten/ Defekt am Fahrzeug führt.....außer das ich die Meldung habe oder diese bestätigen muß, damit sie weg ist?
 
Hallo - Ich sehe das Thema Generatorausfälle immer noch sehr unentspannt, insbes. da mein Qashqai genau zu der anfälligen Gruppe gehört und ich keine sonderlich risikofreudige Person bin. Die Wahrscheinlichkeit ist das eine, aber der Schaden ist immens, wenn der Generator nach 5 Jahren und einem Tag defekt ist. Das Risiko ist das Produkt aus der Eintrittswahrscheinlichkeit UND der Schadenshöhe.

Daher hat es mich gewurmt, dass wir nichts handfestes über die Größenordnung dieses Problems wissen und ich habe mir die Mühe gemacht, alle Generatorausfälle in der großen englischen Facebook-Gruppe ("Nissan Qashqai ePower - ePower System Fault and other Issues") auszuwerten, um ein paar Dinge näher zu beziffern:
  1. Wie oft treten die Probleme auf / wie viele Nutzer haben diese / was ist die Eintrittswahrscheinlichkeit?
  2. Nach wie vielen Kilometern treten diese Schäden meistens auf?
  3. Was berichten die User bezüglich Impact und Support?
Vorab sei gesagt, dass die Contentmenge in der Gruppe mit 7k Usern ziemlich gewaltig ist, ich habe trotzdem fast jeden Thread und jeden Kommentar bis Mitte 2023 zurück gelesen und mich darauf beschränkt, nur essentielle Infos herauszuziehen. Ich empfehle jedem, sich dort mal einzulesen.

1. Wie oft treten die Probleme auf / wie viele Nutzer haben diese / was ist die Eintrittswahrscheinlichkeit?

Das ist schwer zu schätzen, auch weil ich ein ziemlicher Mathe-Dummy bin, aber ich finde es immer wichtig, dass man es wenigstens versucht. Falls ich falsch liege... dafür gibt's ja Euch :)

Die Gruppe hat 7k Mitglieder, von denen bestätigt knapp 90 Qashqais einen neuen Generator brauchten, manche sogar auch zweimal. In den 7k Mitgliedern stecken auch Leute mit J12Bs, nicht-e-Power Modellen und ein paar X-Trails. Diese herausgenommen schätze ich, dass noch 5k reine J12A e-Power Mitglieder übrig bleiben (inklusive denen mit neueren J12As ohne das Problem). Die meisten Mitglieder kommen aus dem UK.

In meinen Rohdaten (unten) befinden sich nur Besitzer, bei denen ich mir anhand ihrer Kommentare 100% sicher bin, dass diese auch wirklich einen defekten Generator haben. Leute, die e-Power Fehlermeldungen haben, die mit dem Generatorausfall identisch sind, aber von denen sonst keine Informationen vorlagen, habe ich nicht mit aufgenommen. Ich wette aber, dass von denen auch viele einen Generatortausch brauchen. Die Dunkelziffer schätze ich konservativ (!) auf 30%, einfach weil es verdammt viele von den e-Power Fehlermeldungen gibt und die Leute danach wohl Wichtigeres zu tun hatten, als ständig Updates zu posten.

Ein Weg, die Ausfallquote / Eintrittswahrscheinlichkeit zu berechnen ist, sich die Gesamtverkaufzahlen aus UK anzusehen - das waren schätzungesweise 133.000 e-Power Qashqais bis inklusive Q4-24 und dann ein paar Annahmen zu machen: 1. Von den 90 bestätigten Qashaqi-Fällen sind 75 aus dem UK. 2. 10% der Betroffenen posten in der Facebook Gruppe. Wenn diese 10% dann die bestätigten 75 Fällen in der Gruppe darstellen (der Rest ist international und ein paar X-Trails), dann liegt die Ausfallquote BISLANG bei 0,56% (75x10=750, 750 von 133.000=0,56%). Man kann mit diesen Zahlen spielen wie man will, aber eins ist klar: Es ist keine geringe Quote. Wenn ich einen SWAG (scientific wild-ass guess) machen dürfte, würde ich über die gesamte J12A-Flotte hinweg zwischen 0,5% und 2,0% schätzen - also mindestens einer von 200. Auch ist es wichtig zu erwähnen, dass diese Wahrscheinlichkeit nur eine bisherige Momentaufnahme ist und nicht unbedingt die tatsächliche Langzeitwahrscheinlichkeit abbildet.

UK Zahlen:

1733428883870.png

2. Nach wie vielen Kilometern treten diese Schäden auf?

Die ersten Posts, dass Generatoren defekt sind, treten Mitte / Ende 2023 auf. Ab Q2 2024 steigt die Anzahl dann stark an. Ich würde sagen, dass 80% der Fälle im letzten dreiviertel Jahr entstanden sind. Das Interessante für uns hier: Von den knapp 100 Usern haben fast 40 einen Kilometerstand angegeben, bei dem der Generator versagt hat und der liegt im Schnitt bei 18.000 km. Der Wert gibt eine gute Orientierung finde ich, gleichzeitig ist die Spanne aber auch groß; sie reicht in den Extremfällen von unter 2.000km bis zu 50.000km. Die meisten Besitzer sollten aber, so wie es BISLANG aussieht, spätestens bis ca. 30.000 km wissen, woran sie sind - was ja gut ist, denn diese Fahrleistung erreicht man oft in den 5 Jahren mit Garantie für die Elektrokomponenten. Aber auch hier gilt: es ist eine bisherige Momentaufnahme.

3. Was berichten die User bezüglich Impact und Support?

Das sollte sich jeder, der des Englischen mächtig ist, selbst durchlesen - unten aber insbes. in der Gruppe. Die Spanne reicht von "die Leute sind unfassbar sauer und versuchen, das Auto zurückzugeben" über "Sofortverkauf nach Reparatur - nie wieder Nissan" bis zu "jetzt fährt er sich noch besser als vorher, gibt kein Grund zu wechseln". Auffällig ist, dass die Reparaturdauer insbes. spät 2023 / Anfang 2024 echt lange war. Auch sind viele Hochvoltbatterieprobleme damit verbunden. Die Leute standen wochen-, teilweise monatelang ohne Auto da, weil die Generatoren lagen Lieferzeiten hatten. Viele machen sich Sorgen, was nach dem Ablauf der Garantie passiert. Auch berichten viele von schlechten Leistungen der Händler und waren mit der Nissan Mobilitätsgarantie nicht zufrieden.

So, ich hoffe, das war interessant und freue mich auf konstruktives Feedback über meine Anti-Mathekünste... :)

Hier sind die (anonymisierten) Rohdaten:

#UserEZ/BJKilometerKommentare
1Anonymous202249.910
My qq epower from 2022 is in the shop now, is going to have a new generator. Any one had other issues after changing generator? How many miles you ride after generator swap? Mine has 31k miles.​
2Graham NOkt 2248.300
Have a Nov 22 QQ. Has had generator, VCM and brakes renewed. Just covered 30k miles.​
3Petro M2022/202348.300
Nissan are replacing the generator under warranty and I am counting myself lucky, 8.5k is ridiculous. Ours had new generator at 30k miles​
4Andriy G40.000
A month ago I had my generator replaced on my Nissan Xtrail.. 55k km - generator got replaced at around 40, now waiting for the engine and the turbine. Scheduled for August 20 🙂
5Ivor C32.200
Thurs pm update - new generator required, part ordered and to be received and fitted tomorrow - so far, great service​
6Simona A202228.000
Xtrail EPower E4orce Tekna+ 28k km, manufacturing year aug 2022 in Japan. Generator died after we initially thought that 12v battery is the issue​
7Yağmur D202327.000
My 2023 model 27K (kilometers) generator just changed last week hoping for it to stay healty.​
8Paul C202224.150
Mine replaced recently at 15k 2022 model. Had mine since new and recently had generator replaced​
9Eugen S202222.540
10Chris N202220.930
I have just picked up my epower after having the system fault and breaking down at 13k miles. They had to replace the high voltage battery as well as the generator on mine. The generator was making a clanking noise as I was in limp mode trying to get home and I suspect it damaged the battery hence having both replaced.​
11Darren C202320.930
They need to locate all the replacement parts including a new generator. It’s a 23 plate and done 13k.​
12Kevin C20.930
Mine 10 months old and 13000 miles, new generator​
13Stephnie N202320.930
Our generator conked out at exactly 13,000miles. March 23 model.​
14Cristian I20.000
(X-Trail) The final touch: it was the generator, Il take to repair almost 2 months. First observation after i got the car from service, the battery stay most of the time full.​
15Javier S202220.000
2022 model generator and batery currently being replaced with about 20.000 km. I would like to return the vehicle if possible…..is there any possibility to claim to Nissan as a defective product?​
16Gemma W202219.320
Mine has been in for 4 weeks. Hoping to get back early next week with a new epower generator. Also 12,000 miles 72 plate teckna​
17Pieter V202219.320
Called me that afternoon advising that the generator needs replaced and will be under warranty. Mine is a 72 plate . Was in garage for around 2 weeks​
18Sven O17.000
Same problem! Xtrail with 17000 km and the generator is dead. He was ordered but is currently not available. So then at least 6 weeks waiting time. 🙁
19Alice B202316.100
23 plate, did 10,000 miles from may23-march24. Generator died, the garage had it 2.5 months got it back June. And it’s been fine since the generator was replaced (only 2-4k miles since).​
20John D16.100
We had this fault a while back. It was the generator and our dealership had it fixed in just over a week.​
21Adrian T15.295
Battery and generator changed at 9500m now 15000m and no issues.​
22Ken OFeb 2314.490
Nissan Cannock looked at the car today and confirmed the generator was defective, I await a new one and an appointment time to fit.​
23Ramunė M202214.490
I got exactly the sane message on my 72 number plate and 9000 miles on the clock- 1st time Glyn Hopkin said all working perfect, the 2nd time (the next day) they took car back and replaced the generator. Since then working, but I want another as can't trust this one​
24Lisa F14.490
We also have a 12 month old power quasqui had it in the garage 6 times for power fault we have had generator changed around 2 months ago which seemed to sort that problem until yesterday when it's started again​
25Konstantin C13.000
Hi - just want to share my experience with generator replacement in Germany. It took them two days, it seems it is quite a common issue by now. My car was in the garage for 5 days in total. What really annoys me that Nissan has pushed these cars to the market, with a full awareness of the issue. And the final frustration - I have a 4 year leasing contract, the local dealer advised me to extend the guarantee of the car with another year to protect the car for the last year of the contract- another 500 euro. Greetings​
26David F202312.000
Generator needs replacing, happened mine. have lost the will to live with my QQ ePower Year 2023 12,000km. Generator replaced under warranty. Now engine failure warning. No thanks, moving on​
27Be W11.270
Had generator replaced a couple of months ago. 7000 on the clock.​
28Brian S10.465
Got the dreaded ePower system fault. Car in garage and been told it could take upto 8 weeks for the repair as the generator is on back order from Japan.​
29Michael W10.000
10000 km Generator def. Seit 8 Wochen in der Werkstatt. Hab aber einen kostenlosen Leihwagen (Mobilitätsgarantie) Geht alles von meinen Km beim Leasing runter​
30Penny M9.660
Recently had the system fault message appear, car stopped and wouldn’t restart. It’s now in the garage needing a new generator which could take ‘weeks or months’ to be delivered. Total rubbish for a new car with only 6000 miles on the clock.​
31Robert BOkt 226.440
I have a 22 E Power, it had a gen reolacement at 4k and have no probs since. Now done 17k miles. I had a new generator at 4k miles and have not had a sniff of a problem since, now just coming up to 10k had the car just over a year, still live the drive, engine also seems to be getting quiter.​
32Sickinger M6.279
Mein e-power steht seit drei Wochen und 3900 km im der Werkstatt Generator und Batterie defekt und das bei einem neuen Auto.​
33Tracy N20225.635
We also had this. Told 9 weeks and 2 days later told it was fitted with a new generator!. We’ve just had ours replaced. The bill to Nissan was £14,000. (22 plate teckna plus QQ , 3500 mile on clock, leased)​
34Peter W4.830
I had that warning on a brand new car, within 10 months and just 2840 miles on the clock. I rejected the car. I am told the repairs cost £18000! New generator, inverter and lithium-ion battery pack. I am waiting for my new replacement. It took me five months to win my case. Nissan fought me all the way. Update. Despite an initial diagnosis of a battery fault, the generator has been identified as the culprit. Also had a steering fault. All parts on back order with no date for repair. The car is 10 months old and covered just 2839 miles.​
35Mick I4.025
Mine broke after 2.5k miles fro. New, was in workshop for 10 weeks, complete new battery and generator and they also found 2 separate water ingress into the chassis!​
36Alessandro S2.700
My baby, QQ comes back at home after 45 days. New generator and new life…well re-start from 2700km… fingers crossed but I’m feeling comfortable like I'm riding a bomb at the moment... I hope it passes as a feeling in a few days​
37Vitto P20222.700
Had new generator fitted last christmas. You might be lucky and the generator could arrive early, they told me 6week back order and its came in under 2weeks and they took 2 days almost to fit it.. mine was replaced just before Christmas, mines a 72 plate..​
38Sammy H2.415
1500 miles gen and battery replaced
Now at 3900 miles and has to go back in for load growling noises and intermitent loss of power​
39Fresco G1.900
I'm in Mexico. Generator came out this year. It has failed twice already. Looking at the VIN, it was assembled in Japan​
40Albert M
Bei mir wurde im Zuge der Garantie der Generator gewechselt​
41Alina R
I've had the same warning, the problem was the generator , i had it replaced..​
42Alistair P
Dealer changed the generator, took two months.​
43Andrea W
A new generator fitted in just over 2 weeks from getting this message. Mine did start after this message came up. Hopefully the problem is solved it can’t 100% trust it​
44Andrew J
Don’t bother they keep breaking down had 2 generators and the car was less than 12 months old​
45Andrew W
Mine, the battery pack went less than a year after the generator. Said the battery was damaged by the faulty generator. Don’t know how true that is.​
46Anonymous2022
bought a used 2022 Qashqai around 6 months ago and similar to many people here, have had the e-Power system fault and car is currently in the garage having generator replaced.​
47Arthur H2022
Mine is a 72 plate and had to have the generator replaced.​
48Chris M
Ours did the same ended having to have a new generator fitted!​
49Chris W2022
Ended up selling our E-power after 23 months, our 3rd Qashqai, after having the generator replaced after 12 months and it feeling like it needed replacing again after just 10 month​
50Chung Y
Sorry to tell u that you needed to replace the whole generator system which I had suffered in April and still waiting for the replacement back order from local dealer​
51Dale L
Mine took 16 days to get a new generator to fix thar very same problem.​
52Darren H
Mine went in last week with the same and also new generator needed. 1 year old.​
53Darren J
Requires a generator.replaced one last week.same issue non start and no drive​
54Dave R2023
OK, so an update from nissan regarding my 23 plate epower with 6k on the clock with epower system failure. It is the generator 😲🤣🤣, its on back order and its about 3 weeks to delivery then fitting so maybe have the car back by April.​
55Dave T
I had my car back this week - new generator fitted. I was told that the replacement generator is a different generation as they were aware there was an issue with the old one.​
56David H
I wouldn't touch an ePower, but my generator was faulty from the day I took it from the showroom and Nissan kept saying there was nothing wrong even though they haven't seen it. It's a lottery but you pay your money and make your choice.​
57Donna T
I had my generator replaced on mine - so far so good but fault normally kicks in at 11,000 miles so not there yet. Really like driving it though so hope it doesn’t happen again!​
58Fiona R
I had the problem and I'm in the UK​
59Graham S
I have a Epower Quasqai purchased yesterday and the dealer has reported the generator needs replacing following various warning lights and messages being displayed.​
60Graham W
I've had the problem and I'm in the UK​
61Ian M
Waiting to have new generator fitted under warranty.​
62Jack W2022/2023
Mine is 72 plate 3 months after I acquired the car through Motability scheme the generator failed that was replaced by Nissan under warranty​
63Jayne D
Happened to mine after 5 weeks and then it sat garage for 3 months as they couldn’t get parts. Rejected car under the consumer rights act and got full refund.​
64Johann B
Mine was 3 months old - started with a burn smell - generator replaced however car drive like a tank due to the noise - action has to be taken and Nissan need to take responsibility to sell such car - I have never experience anything like that with a car and fell.as a victim of a scam manufacturer​
65Lajos K2022
Today I was also hit by the ePower(2022 Qashqai) generator curse!​
66Lisa G
Well it has been confirmed it’s the generator and that they can’t not fit until end of March​
67Mark B
Feedback on my ePower from the dealer today. Suprise, suprise, new generator required. Awaiting part.​
68Michael B
Yes l had my generator replaced and 3 days later had to have a new battery like you loosing faith in the other wise lovely car.​
69Michael W
After only a year had to have a new generator but 2 months later it wouldn’t start - battery problems. Lost confidence in the car now.​
70Michael W
Bristol Street Motors have finally diagnosed mine as needing a new generator. They've told me the faulty one goes back to Nissan for analysis. Hopefully should be fitted this week, then they want to road test for 2-3 days before I get it back. What I want to find out is, is the new generator any different to the faulty one or are they just replacing like for like, and it could conk out again.
Nissan need to do a full recall on all the affected cars now!
I'm in two minds whether to get my money back under the 30 day rule, or give it one more chance to see if they fix it.​
71Neeraj R2023
Finally I am giving up on 2023 ePower Qashqai reasons below
1) ePower failed and to replace generator took them two month. Customer service was horrible or shall I say they don’t know what they are doing.​
72Olu F
I have been waiting for mine since my car went in 2nd January, only been informed that parts will be arriving on the 7th of May … that’s 4 months.​
73Özkan Y
generator replace 5 months ago​
74Pat H2022
Car is approx 10 months old , it’s my second Epower as first one rejected after needing 2 generator replacements in first few months ..​
75Pat H
Some of you know this is my 2nd Epower . First rejected after both generators needed replacing​
76Pedro B
They diagnosed problem, gave me a courtesy car to use whilst repair was taking place. Had car back on Wednesday. Replaced power generator. A 13k warranty job.​
77Peter H
Mine is 8months old , same message came up I’ve been waiting 5 weeks so far for new generator called today they have no idea when it will be replaced not even left Japan yet​
78Phil E
of course new generator can’t be fitted in a week, needs ordered for delivery 6-8 weeks from Japan…​
79Ray L
Last time I spoke to them (6 days ago) they were waiting 6-8 weeks for the generator to be delivered from Japan.
Today they called to say my generator was fitted today and it should be delivered to me tomorrow after they keep it overnight and a member of staff test drive it home in order to give it a longer run.​
80Reigo R
Generator replace 3 months ago.​
81Rich B
I reported that the car seemed noticeably quieter after the generator replacement​
82Rich W
I'm in the UK.​
83Ricky R
Having had the high voltage battery replaced the generator has been a lot quieter but the last couple of days it has been alternating between quiet and noisy.​
84Ross M
In the UK..​
85Sarah J2023
they said they'd changed the generator. Waited hours in the heat for recovery today. I really do not want the car back. Ive completely lost faith. I had the dreaded system fault last week and have just collected my 23 plate qashqai epower from nissan this afternoon after a new generator was fitted​
86Simon E
Called into local Dealership today to collect my epower after Generator replacement and a list of updates including wireless Android auto and what is basically a remap of the engine which has reduced the revs required for charging. Much quieter when you are on motorway and when pulling away at speed. Glad it was Warranty!!!!!!.​
87Simone FDec 2022
Had car since Dec22, 12 months ago we had generator replaced & now battery has just gone 😭 it’s such a shame as absolutely love this car!​
88Stan G2023
I’ve just had generator and inverter replaced in my e power tekna, 23 plate, £17k​
89Steve F
Your generator will need replacing. This happened to my car and it went back to Nissan.​
90Steve M
There is a fix, I had a new generator fitted to my qashqai tekna 6 months ago, perfect now!​
91Steven B
after a month of testing diagnosed the faulty generator, replaced it no issue​
92SteveTracey T
We had same fault come up on our E Power and had to have new generator​
93Tony H
I drove mine for 3 weeks nearly after warning message, until it had generator replaced a​
94Tracey C
So I got my qq back 3 days ago after having its generator replaced and low and behold the fatal message “e-power system failure “appeared today along with this picture looks like another recovery to the dealership 🙁
95Victoria B
Ours was replaced and the noise is now actually worse….it makes a racket and we’re trying to get Nissan to replace it.​
Durchschnitt17.796
 
Zuletzt bearbeitet:
@sep2li , vielen Dank auch von mir und bei dem Schwierigkeitsgrand einer korrekten Berechnung/Einschätzung kommt es meiner Meinung nach noch nicht mal auf die Korrektheit der ersten Zahl nach dem Komma an, denn grundlegend kann man es jetzt besser einschätzen.
Bin nun ganz froh, daß ich fast genau 15000km pro Jahr fahre oder anders ausgedrückt:
Die Wahrscheinlichkeit in Abhängigkeit von meiner Fahrleistung tendiert deutlich zu 100%, daß ich es innerhalb der Garantiezeit herausfinden werde, ob ich betroffen sein könnte.
Wirkt beruhigend auf mich 👍
 
ok.......dann hat man nur eine Fehlermeldung die nie zu einem Fehlverhalten/ Defekt am Fahrzeug führt.....außer das ich die Meldung habe oder diese bestätigen muß, damit sie weg ist?
Ich hatte die Fehlermeldung bei ca. 16.000km, ca. 1 Monat lang täglich ohne weitere Probleme, also Neustart war immer wieder möglich, die letzten 2 Wochen vor dem Termin vom Garantie Austausch gab es plötzlich keine Fehlermeldung meh, trotzdem wurde natürlich der Generator getauscht und alles gut, die Batterie wird jetzt meist fast voll geladen was sie vorher kaum tat außer bei längerem Bergabfahren.
 
Nein, warum? Der Defekt am Generator des Typs A ist weder funktions- noch sicherheitsrelevant. Der Fehler, welcher gemeldet wird, gaukelt einen Isolationsfehler vor, welcher aber überhaupt nicht vorhanden ist, da die Sensoren im Generator ein falsches Ergebnis liefern. Es ist also nicht der Generator an sich in seiner Grundfunktion defekt, sondern lediglich dessen Überwachungssensorik. Und da gibt es keine Rückrufaktion. Da gibt es nicht mal einen internen Wartungsrückruf, also Behebung des Problems beim nächsten Werkstattbesuch. Das wäre auch viel zu aufwändig und erst recht viel zu teuer, bei allen Einheiten, die vor März 2023 produziert worden sind, den Generator zu tauschen. Aufwand pro Stück: Mehrere Tage Arbeit und Kosten von rund 20.000 Euro. Das wird nur gemacht, wenn der Fehler tatsächlich auftritt.
Genau, und wenn die Generatoren wahrscheinlich hauptsächlich während der Garantiezeit kaputt gehen, erklärt es nochmehr, warum Nissan mit dem Problem nur reaktiv umgeht. Nissan hat übrigens sehr wohl eine Liste mit VINs, die den fehleranfälligen Generatortyp eingebaut haben und diese Liste ist auch den Dealern über das entsprechende Technical Bulletin zugänglich.
 
Das beweist wieder das man die neuen Fahrzeuge nur noch mit Werksgarantie fahren kann. Ist diese abgelaufen wird jede Reparatur zur Lotterie ob wirtschaftlicher Totalschaden oder nicht. Bei rein elektrisch angetriebenen ist das ja schon länger bekannt deswegen gibt es für diese Fahrzeuge faktisch keinen gebraucht Markt.
Das Wort vom weg werf Auto macht da ja die Runde eine ganz traurige Entwicklung was sich die Industrie und Politik da leistet.


Vielleicht sollte man versuchen über die Händler an die entsprechende Vin Liste zu kommen damit jeder weis ob sein Fahrzeug betroffen sein kann.
 
Oben